پرش به محتوا

دستگاه تزریق درب بطری

انواع دستگاه تزریق درب بطری را می توان با این دستگاه تزریق پلاستیک تولید کرد. از مواد ترموست مانند PF/UP برای تولید درب بطری استفاده می شود. یک دستگاه تزریق برای تولید درب بطری‌ها را می‌توان در هر جایی راه‌اندازی کرد زیرا تقاضای خوبی برای درب بطری وجود دارد. شرکت ماشین سازی پارس علاوه بر انواع دستگاه های تزریق پلاستیک سایر ماشین آلات پلاستیک بادی و تزریقی بادی برای تولید انواع محصولات پلاستیکی را نیز ارائه می دهد.

دستگاه تزریق درب بطری

پتانسیل بازار دستگاه تزریق درب بطری

درب بطری های پلاستیکی کاربرد گسترده ای برای بطری های مورد استفاده در بسته بندی لوازم آرایشی، داروها، مواد شیمیایی،

چسب‌ها، نوشیدنی ها و غیره دارد. این درب ها قابلیت تحمل مواد شیمیایی خورنده را دارند و در رنگ‌های مختلف می توانند تولید شوند.

رنگ ها با هزینه کم بسته به تقاضا برای بسته بندی محصولات در ظروف پلاستیکی جذاب برای جذب مشتری بیشتر می شود. بنابراین درب بطری های رنگی تقاضای فزاینده ای خواهند داشت.

 

 فرآیند تولید با دستگاه تزریق درب بطری  

مواد گرما سخت مانند PF/UP در حفره های قالب از قبل گرم شده قرار می گیرد و بین دو صفحه پرس فشرده می شود. فرآیند قالب گیری از فشار هیدرولیک استفاده می کند. اثر ترکیبی گرما و فشار باعث ایجاد اتصالات عرضی در مواد می شود که حفره قالب را پر کرده و سخت می شود. بعد از مدت زمان مشخصی قالب باز می شود و قالب ها جدا می شوند.

تولید درب بطری پلاستیکی

درب بطری های پلاستیکی چگونه ساخته می شوند؟

هر روز، در سراسر جهان، میلیون ها درب بطری تولید می شود. اما همه درب بطری ها یکسان ایجاد نمی شوند.

برخی برای بطری های دارویی، حاوی داروهای تخصصی، اما اغلب خطرناک هستند. برخی دیگر به عنوان درپوش پاک کننده آرایش یا بطری های آب استفاده می شوند. در ادامه، نحوه تولید درب بطری پلاستیکی را توضیح خواهیم داد.

 

تولید درب بطری با استفاده از دستگاه تزریق درب بطری

قالب گیری تزریقی با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک روشی است که ما بیشتر درب بطری های خود را تولید می کنیم. محصولات پلاستیکی با وزن شات تا حدود 350 گرم را می توان با استفاده از این فرآیند ایجاد کرد.

قالب گیری تزریقی را می توان با اکثر مواد ترموپلاستیک قابل بازیافت انجام داد همچنین از مواد بازیافتی نیز می توان استفاده کرد.

 

درب بطری های پلاستیکی چگونه قالب گیری می شود؟

این فرآیند شامل تزریق پلاستیک مذاب با دمای بالا به داخل قالب با فشار است. خود قالب معمولاً از فولاد ابزار با استحکام بالا ساخته می شود و می توان از آن صدها هزار بار استفاده کرد. سپس پلاستیک سرد می شود، جامد می شود و در نهایت از قالب خارج می شود تا درب بطری پلاستیکی تشکیل شود.

قالب تزریق درب بطری

قالب گیری تزریقی برای تولید در مقیاس بزرگ بسیار مقرون به صرفه است. این به این دلیل است که تکرارپذیری بالایی را ارائه می دهد. این بدان معنی است که هیچ گونه تغییری در ابعاد، شکل یا پوشش درپوش پلاستیکی بین درپوش‌های جداگانه وجود نخواهد داشت.

استفاده از دستگاه  تزریق برای تولید درب بطری‌ها معمول است، زیرا برای دستیابی به دقت مورد نیاز در رزوه پیچ داخلی، جزئیات بالایی لازم است.

 

درب بطری های پلاستیکی حکاکی شده

قالب دستگاه تزریق پلاستیک می‌تواند از سطوح بالایی از جزئیات پشتیبانی کند، و به راحتی می‌توان لوگوها یا برندهای شرکت را روی درب حک کرد.

حک کردن روی درب بطری های پلاستیکی بهترین راه برای جلب توجه مشتریان است. حتی اگر آنها لیبل را نادیده گرفته باشند، نمی توانند از درب آن چشم پوشی کنند زیرا باید بطری را باز کنند. علاوه بر این، لیبل ها ممکن است به مرور زمان از بین بروند، اما نقش برجسته اینطور نیست.

قالب گیری فشرده یک تکنیک سنتی است که شامل گرفتن یک ترکیب لاستیکی و ساخت یک پیش فرم است که به شکل محصول نهایی است، اما بزرگتر از شکل نهایی است. سپس ترکیبی از گرما و فشار برای قالب‌گیری لاستیک گرماسخت یا رزین پلاستیکی به شکل دلخواه استفاده می‌شود.

 

دستگاه کامپرشن یا فشرده سازی تولید درب بطری چرخشی

مواد پلاستیکی یا رزین با استفاده از یک ابزار قالب گرم شده شکل داده می شوند و فشار گیره پرس برای فشار دادن به جریان مواد در داخل ابزار استفاده می شود. مشخصه ترموست مواد با این فرآیند تحریک می شود و تغییر شیمیایی دائمی که به آن ولکانیزاسیون برای پلاستیک گفته می شود رخ می دهد و شکل محصول را ثابت می کند.

هنگامی که این فرآیند ولکانیزاسیون کامل شد، قالب باز می‌شود و قسمت خارج  می‌شود و اجازه داده می‌شود تا خنک شود و شکل قالبی که آن را تولید کرده است حفظ می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که قطعه در هنگام سرد شدن تمایل به جمع شدن دارد تا به اندازه نهایی خود برسد. هنگامی که پرس باز می شود، ابزار را می توان شکافت و قسمت را از قالب خارج کرد.

دستگاه تزریق درب بطری چرخشی

در اینجا برخی از مزایا و معایب مربوط به دستگاه تزریق کامپرشن به عنوان یک فرآیند وجود دارد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا برای شما و محصول شما مناسب است یا خیر.

مزایای دستگاه تولید درب بطری چرخشی

 

ابزار کم هزینه تر

با توجه به اینکه فرآیند شامل چرخه تزریق یا انتقال نیست، ابزارسازی نسبت به ابزارهای طراحی شده برای سایر روش‌های قالب‌گیری نیازمند زیرساخت کمتری است. چیز دیگری در راه تولید مورد نیاز نیست، به جز ویژگی های خاص خود حفره که قطعات قالب گیری شده را تولید می کند، که به وضوح باید جزئیات مورد نیاز محصول را تکرار کند. ابزارها را می‌توان از آلومینیوم یا فولاد با گریدهای کم‌هزینه‌تر ساخت که می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد، اگرچه هر ابزاری باید بتواند فشارهای قالب‌گیری قابل توجهی را تحمل کند.

بدون اسپرو یا رانر

این شکل از قالب‌گیری از اسپروها یا رانرهایی استفاده نمی‌کند که ویژگی‌های ابزاری هستند که مواد باید در سایر روش‌های تولید قبل از ورود به حفره قالب از آن عبور کنند. اینها می توانند مواد اضافی و در نتیجه هزینه را بالا ببرند و همچنین می توانند نیازهای پیرایش یک قطعه را کاهش دهند.

دستگاه تزریق درب بطری مناسب برای تولید با سایز های مختلف

این شکل از قالب‌گیری برای تولید قطعات بزرگی که نیاز به حجم قابل توجهی از مواد برای ساخت دارند، مناسب‌تر است. با توجه به اینکه ماده مستقیماً در حفره قالب بارگذاری می شود، هیچ محدودیتی در وزن قطعه قابل ساخت وجود ندارد، به جز اندازه پرس و تناژ مورد نیاز، در حالی که پرس های قالب گیری تزریقی در وزن قطعه ای که می توانند تولید کنند محدود هستند.

درب بطری پلاستیکی

خرید انواع دستگاه تزریق درب بطری

استفاده از دستگاه های تزریق پلاستیک و دستگاه های کامپرشن چرخشی برای تولید درب پلاستیکی از متداول ترین روش های تولید می باشد.

لازمه ی انتخاب درست و خرید دستگاه مناسب دانش و تجربه فنی در زمینه ماشین آلات تخصصی می باشد. کارشناسان فنی شرکت ماشین سازی پارس برای ارائه بهترین و مناسب ترین ماشین آلات برای فعالیت صنعتی شما آماده ارائه راهکار و مشاوره های فنی می باشند.

برای اخذ مشاوره جهت خرید انواع دستگاه های تزریق پلاستیک و سایر ماشین آلات صنعتی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *