پرش به محتوا

دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو

دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو که به عنوان ماشین قالب گیری تزریقی نیز گفته می شود دستگاهی برای تولید محصولات پلاستیکی با فرآیند قالب گیری تزریقی است و از دو بخش اصلی، یک واحد تزریق و یک واحد گیره تشکیل شده است.

دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو

 

فرآیند کار دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو

قالب های دستگاه تزریق پلاستیک را می توان در حالت افقی یا عمودی محکم کرد. بیشتر ماشین‌ها به صورت افقی هستند، اما ماشین‌های عمودی در برخی از کاربردها مانند قالب‌گیری اینسرت استفاده می‌شوند که به ماشین اجازه می‌دهد از نیروی گرانش استفاده کند. برخی از ماشین های عمودی نیز نیازی به بستن قالب ندارند. راه های زیادی برای بستن ابزارها به صفحات قالب وجود دارد، رایج ترین آنها گیره های دستی هستند (هر دو نیمه به صفحات پیچ می شوند). با این حال، گیره های هیدرولیک ( که برای نگه داشتن ابزار در جای خود استفاده می شود) و گیره های مغناطیسی نیز استفاده می شود. گیره های مغناطیسی و هیدرولیک در مواردی که نیاز به تعویض سریع ابزار است استفاده می شود.

انواع ماشین های تزریق پلاستیک

ماشین ها عمدتاً بر اساس نوع سیستم های محرکی که استفاده می کنند طبقه بندی می شوند: هیدرولیک، مکانیکی، الکتریکی یا هیبریدی.

انواع دستگاه تزریق

دستگاه تزریق هیدرولیک 200 تن

ماشین‌های هیدرولیک از لحاظ تاریخی تنها گزینه موجود برای قالب‌گیران بوده‌اند تا زمانی که اولین ماشین قالب‌گیری تزریقی تمام الکتریکی در سال 1983 معرفی شد. ماشین های هیدرولیک، اگرچه کاملا دقیق نیستند، اما در اکثر نقاط جهان استفاده می شوند

از متداول ترین ماشین های تزریق پلاستیک می توان به دستگاه تزریق 200 تن ، دستگاه تزریق پلاستیک 400 تن و دستگاه های تزریق بزرگ تا 3800 تن اشاره کرد

دستگاه تزریق 200 تن مکانیکی

ماشین های نوع مکانیکی از سیستم ضامن برای ایجاد تناژ روی گیره های دستگاه استفاده می کنند. در تمامی ماشین ها تناژ کافی لازم است تا گیره های دستگاه در اثر فشار تزریق باز نشوند. اگر قالب تا حدی باز شود، در محصول پلاستیکی ضایعات ایجاد می شود.

 

ماشین تزریق پلاستیک 400 تن

دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو الکتریکی

دستگاه تزریق الکتریکی که به عنوان فناوری ماشین الکتریکی (EMT) نیز شناخته می شود، هزینه های عملیاتی را با کاهش مصرف انرژی کاهش می دهد و همچنین برخی از نگرانی های زیست محیطی پیرامون تزریق هیدرولیک را برطرف می کند. ثابت شده است که دستگاه های الکتریکی بی صداتر، سریع تر و دقت بالاتری دارند، با این حال ماشین های گران تری هستند.

ماشین‌های تزریق پلاستیک هیبریدی (که گاهی اوقات به آن سروو هیدرولیک نیز گفته می‌شود) ادعا می‌کنند که از بهترین ویژگی‌های سیستم‌های هیدرولیک و الکتریکی بهره می‌برند، اما در واقع تقریباً از همان مقدار الکتریسیته برای کار کردن به عنوان یک ماشین قالب‌گیری تزریقی الکتریکی استفاده می‌کنند.

 

یک بازوی رباتیک اغلب برای انتقال محصولات قالب‌گیری شده استفاده می‌شود. چه در کنار ورودی یا از بالای دستگااه، اما بیشتر رایج است که قطعات بوسیله ربات ها از قالب خارج شوند.

دستگاه تزریق پلاستیک خانگی

اجزای اصلی دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو

واحد تزریق

از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

  • درایو موتور مارپیچ
  • مارپیچ و مخزن رفت و برگشتی
  • هیتر، ترموکوپل، پیستون حلقه ای

واحد گیره (کلمپینگ)

از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

  • قالب
  • درایو موتور
  • میله های تای بار

 

قالب دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو

شخصی که قالب را طراحی می کند، انتخاب می کند که قالب از سیستم رانر سرد یا سیستم رانر گرم برای حمل پلاستیک و پرکننده ها از واحد تزریق به حفره ها استفاده کند. رانر سرد یک کانال ساده است که در قالب حک شده است. پلاستیکی که رانر سرد را پر می کند با سرد شدن قطعه سرد می شود و سپس با قطعه به صورت اسپرو بیرون می آید. یک سیستم هات رانر پیچیده‌تر است، اغلب از هیتر‌های کارتریجی برای گرم نگه داشتن پلاستیک در رانرها هنگام سرد شدن قطعه استفاده می‌کنند. پس از خروج قطعه، پلاستیک باقی مانده در رانر داغ به قسمت بعدی تزریق می شود.

دستگاه تزریق پلاستیک هیدرولیک

تناژ دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو

هر دستگاه قالب گیری تزریقی که در بالا ذکر شد مزایا و معایبی دارد.  اگرچه هر دستگاه مزایای تکنولوژیکی خاصی را معرفی می کند، تناژ – اندازه گیری نیرویی که برای بسته نگه داشتن قالب در طول فرآیند تزریق لازم است – عامل اصلی در تعیین اندازه ماشین تززری پلاستیک مورد نیاز برای تولید قطعات مورد نظر است.

دستگاه های تزریق پلاستیک می توانند از زیر 5 تن تا بیش از 4000 تن ساخته شوند. با چنین طیف وسیعی از امکانات، محاسبه تناژ یک مرحله ضروری و محوری است. برای یافتن محدوده تناژ مناسب، اندازه قطعه، نوع و ویسکوزیته پلاستیک و یک “ضریب گیره” در نظر گرفته می شود. برخی از قالب‌گیران این کار را با استفاده از یک معادله تخمینی که عموماً در صنعت پذیرفته شده است انجام می‌دهند. برخی تجزیه و تحلیل پر کردن قالب را برای رسیدن به پاسخ انجام می دهند. مورد دوم ترجیح داده می شود زیرا دقت در اولویت است. تناژ بسیار کم منجر به مشکلات کیفیت و تاخیر در تولید می شود. هزینه های بسیار زیاد و فرسایش زود هنگام قطعات نیز ااز دیگر مشکلات است.

اندازه قالب تزریق خود را افزایش دهید

با توجه به همه متغیرهای موجود در پروژه ها و ماشین های قالب گیری تزریقی، هیچ راه حل “یک اندازه مناسب برای همه” وجود ندارد. کار با یک قالب‌ساز که دانش، تجربه و دسترسی محدودی به تجهیزات دارد، می‌تواند پروژه و سود شما را به خطر بیندازد.

شرکت ماشین سازی پارس دارای ماشین های افقی و عمودی از 35 تا 4000 تن با تمرکز بر مدل های هیدرولیک و الکتریکی دقیق است. ما برای ارائه راه حل مورد نظر و طراحی، مهندسی، دانش تولید و فرآیندهایی که برای موفقیت پروژه خود نیاز دارید، مجهز هستیم.

قالب دستگاه تزریق پریفرم پت

شرکت پارس با آخرین فناوری‌های دستگاه های تزریق پلاستیک همگام است تا مشتریان ما کارآمدترین و مناسب‌ترین گزینه‌های موجود را داشته باشند. این ویژگی باعث می شود که روابط ما با مشتری را تقویت کند و به هدایت تصمیمات پیش از تولید کمک می کند.

محصولات دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو

از پزشکی و خودرو گرفته تا محصولات خانگی، هوافضا و موارد دیگر، کاربردهای قالب‌گیری تزریق پلاستیک تقریباً برای هر صنعتی در مقیاس جهانی مناسب است. در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:

هوافضا: پلاستیک محصولاتی با مقاومت بالا و ضربه بالا تولید می کند که برای مقاومت در برابر دمای شدیدی که در صنعت هوافضا با آن مواجه می شوند طراحی شده است. محصولات متداول ساخته شده از قالب تزریق پلاستیک شامل محفظه ها، اجزای شاسی، قاب ها، لنزها، ظروف و موارد دیگر است.

 

محفظه های الکترونیکی برای کامپیوترها، کنترل از راه دور، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات مصرفی نیز از قالب تزریق پلاستیک ساخته شده اند. روان بودن و دقت این فرآیند، آن را برای هر سازنده ای که به دنبال ایجاد محفظه های پلاستیکی سفارشی است، ایده آل می کند.

 

کاربردهای خانگی شامل ظروف، ظروف نوشیدنی و سبد ها ، تولید درب بطری پلاستیکی و هزاران کاربرد دیگر است.

دستگاه تزریق سبد میوه

قطعات خودرو: همه چیز از ضربه گیر و سپر گرفته تا جا لیوانی تا داشبورد با قالب گیری تزریق پلاستیک ساخته شده است. این امر در مورد قطعات داخلی و خارجی خودروها صدق می کند.

 

صنعت مراقبت های بهداشتی: در زمینه مراقبت های بهداشتی، هزاران کاربرد برای قالب گیری تزریق پلاستیک وجود دارد. محصولات پلاستیکی چند منظوره به راحتی در تعداد زیادی ساخته می شوند و تزریق پلاستیک را به فرآیندی عالی برای اقلام دور ریختنی مورد نیاز بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر امکانات پزشکی تبدیل می کنند.

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه تزریق پلاستیک 200 تن سروو»

  1. سلام درخواست خرید دستگاه داریم برای تولید درب دهانه 38 میل تیراژ بالا چه دستگاهی پیشنهاد می نمایید؟

    1. درود بر شما ، لطفا برای اخذ مشاوره فنی با شماره 09336768109 در واتساپ یا تلگرام در ارتباط باشید و یا حضورا تشریف بیارید در خدمتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *