پرش به محتوا

دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

دستگاه تزریق پلاستیک عمودی نوعی دستگاه تزریق است که در آن مواد ذوب شده پلاستیکی در قالبی مشخص تزریق می شود. شکل جسم به قالب استفاده شده در دستگاه بستگی دارد.

دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

در ماشین های تزریق پلاستیک ، قالب ها به صورت افقی یا عمودی قرار می گیرند. اشیایی مانند لیوان، اسباب‌بازی‌های ساده، سطل و غیره از نوع افقی دستگاه قالب‌گیری تزریقی استفاده می‌کنند و جسمی که نیاز به قرار دادن برخی قطعات فلزی دارد از نوع عمودی دستگاه قالب‌گیری تزریقی استفاده می‌کند.

انواع دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

ماشین آلات تزریق هیدرولیک

ماشین های تزریق الکتریکی

ماشین آلات تزریق هیبریدی

قالب گیری تزریقی عمودی

در دستگاه تزریق پلاستیک از یک پیستون مارپیچی استفاده می‌شود تا پلاستیک گرم شده را وارد قالب کند. همانطور که ماده سرد و سخت می شود، محصول نهایی را ایجاد می کند. محصولات روزمره ایجاد شده با استفاده از این فرآیند عبارتند از:

انواع درب بطری های آب

محصولات پلاستیکی یکبار مصرف

اسباب بازی هایی مانند لگو

قطعات خودرو

بسته بندی لوازم بهداشتی

مصالح و مواد ساختمانی

قالب تزریق عمودی

اگر چیزی از یک فروشگاه خریده اید، به احتمال زیاد محصولاتی را خریداری کرده اید که با استفاده از این فرآیند ساخته شده اند.

تفاوت دستگاه تزریق عمودی و افقی

وقتی به قالب‌گیری تزریقی عمودی و افقی نگاه می‌کنید، تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد که می‌توانید بلافاصله مشاهده کنید. ماشین قالب گیری تزریقی افقی روی یک محور افقی کار می کند، در حالی که ماشین قالب گیری تزریقی عمودی روی یک محور عمودی کار می کند. معمولاً مجهز به یک میز چرخشی است.

این دستگاه برای کاربردهای قالب‌گیری اینسرت و برای برنامه‌هایی که سرعت عمل لازم است، عالی است زیرا می‌توانید قالب را به سرعت بارگیری کنید.

 

مزایای دستگاه تزریق عمودی

وقتی نوبت به انعطاف‌پذیری برای چرخه‌های تولید، هزینه و نوع محصولات قابل تولید می‌رسد، دستگاه تزریق عمودی بسیار ایده آل اند. یک دستگاه قالب گیری تزریق عمودی به دلیل اندازه شات کوچکتر از پلاستیک کمتری نسبت به دستگاه افقی استفاده می کند.

 

“اندازه شات”، به عنوان مقدار پلاستیک گرم شده مورد نیاز در طول فرآیند قالب گیری تزریقی شناخته می شود. با یک ماشین عمودی، پلاستیک از بالا می آید و اجازه می دهد گرانش کار را انجام دهد، که مقدار ماده مورد نیاز و ضایعات را کاهش می دهد. این ویژگی همچنین جریان مواد و توزیع دما را ثابت تر می کند.

 

یک ماشین تزریق عمودی همچنین طراحی بهتری دارد که امکان انجام چندین عملیات همزمان را فراهم می کند. میزهای چرخشی امکان استفاده همزمان از دو نیمه پایین و یک نیمه بالایی را فراهم می کنند. بنابراین، آن را برای پروژه هایی که نیاز به قالب گیری متنوع دارند، عالی می کند.

دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

مشخصات دستگاه تزریق عمودی

کلمپینگ

نیروی کلمپینگ مقدار فشار مورد نیاز برای بسته نگه داشتن قالب و محصول در طول فرآیند تزریق است. در دستگاه های تزریق عمودی، به‌ویژه هنگام استفاده از قالب‌های کتابی، گیره باعث اطمینان بیشتراست، زیرا قسمت بالایی قالب در اثر گرانش ثابت می‌شود.

علاوه بر این، واحدهای کلمپینگ عمودی در ماشین‌های قالب‌گیری عمودی قوی تر هستند و حداکثر انعطاف‌پذیری را با ابزارهای قالب مرتبط می سازند.

شات

اندازه شات مقدار پلاستیک مذاب مورد نیاز در فرآیند تزریق قالب است. از آنجایی که پلاستیک از بالا می آید، اندازه رانر مورد نیاز برای تکمیل یک قطعه بسیار کمتر از دستگاه قالب گیری افقی است. این فرایند به کاهش هزینه ها و کاهش ضایعات کمک می کند و در عین حال فرآیند را تا حد ممکن کارآمد می کند.

قالب دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک عمودی

قالب‌گیری عمودی برای ریخته‌گری‌های آهنی، آلومینیومی، برنجی/برنزی و فولادی با اندازه‌های قالب از ۵۰۰×۴۰۰ میلی‌متر تا ۱۲۰۰×۱۰۵۰ میلی‌متر مناسب است. این فرایند به طور گسترده در صنعت خودرو برای تولید حجم بالای قطعاتی مانند کالیپرهای ترمز، دیسک های ترمز و منیفولدهای اگزوز استفاده می شود. کاربردهای متعدد دیگر از ماهیتابه های خانگی و اتصالات لوله گرفته تا شیرهای آتش نشانی و… را شامل می شود.

 

خرید دستگاه تزریق عمودی

ماشین روی یک محور عمودی می چرخد و بسته به نیاز پروژه شما می تواند مقرون به صرفه تر باشد. اکنون که درباره ماشین‌های قالب‌گیری تزریق عمودی و تفاوت آن‌ها با ماشین‌های دیگر بیشتر می‌دانید، می توانید برای شروع فعالیت خود با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *