پرش به محتوا

کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار

کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار جزئی از مهم ترین ابزارها در یک کارخانه صنعتی هستند. این ماشین‌ها طیف گسترده‌ای از ابزارهای دیگر، از دستگاه های صنعت پلاستیک بادی گرفته تا آچارهای پنوماتیکی و رنگ‌پاش‌های هوا را تامین می‌کنند. با این حال، هر نوع کمپرسور برای هر استفاده ای ایده آل نیست.

کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار

از آنجایی که هوای فشرده یک منبع همه کاره است، کمپرسورها دارای طیف وسیعی از مشخصات هستند. در نتیجه، کمپرسور هوا از لولا برای انتخاب نوع مناسب ماشین برای کار استفاده می کند. در اینجا نگاهی به هفت نوع متداول کمپرسور باد و کاربردهای ایده آل آنها داریم.

 

کمپرسور اسکرو روتاری

کمپرسورهای هوا بر اساس نحوه عملکرد خود به دو دسته تقسیم می شوند: جابجایی مثبت و دینامیک. گزینه های جابجایی مثبت، مانند کمپرسورهای اسکرو روتاری، بدون توجه به فشار خروجی، جریان ثابتی را ارائه می دهند. در یک ماشین اسکرو روتاری، این اتفاق با چرخش یک جفت پیچ در جهت مخالف برای فشرده کردن هوا در یک محفظه مهر و موم شده رخ می دهد.

یکی از بزرگترین مزایای کمپرسور اسکرو چرخشی این است که می تواند به طور مداوم تا زمانی که شما به آن نیاز دارید کار کند. این کمپرسورها همچنین بسیار بادوام هستند و اغلب تا چند سال یا بیشتر از انواع دیگر دوام دارند. در نتیجه، آن‌ها برای استفاده طولانی‌مدت سنگین، مانند دستگاه های پلاستیک بادی و  یا عملیات سند بلاست، ایده‌آل هستند.

معایب اصلی کمپرسورهای اسکرو دوار قیمت و نیازهای نگهداری آنها است. آنها اغلب گران تر از سایر گزینه های جابجایی مثبت هستند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند، بنابراین کارگاه های کوچک تر ممکن است کمپرسور جایگزینی را انتخاب کنند.

کمپرسور اسکرو روتاری

 

 

 

کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار

یکی دیگر از گزینه های جابجایی مثبت، کمپرسور رفت و برگشتی یا پیستونی است. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع کمپرسورها از پیستون برای فشرده سازی و جابجایی هوا در محفظه خود استفاده می کنند. این کمپرسورها یکی از قدرتمندترین کمپرسورها برای مصارف خانگی هستند که آنها را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است.

در حالی که کمپرسورهای اسکرو روتاری می توانند توان بیشتری تولید کنند، کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار می توانند با مصرف انرژی کم مقدار زیادی هوای فشار قوی تولید کنند. ین مدل همچنین فشرده تر از ماشین های اسکرو هستند و برای کارهای کوچک تر و انعطاف پذیرتر مناسب می کند. این مصرف انرژی کم و قابلیت حمل، کمپرسورهای پیستونی را به گزینه ای مناسب برای تامین انرژی ابزارهای دستی تبدیل می کند.

با این حال، این کمپرسورها گرما و صدای بیشتری نسبت به سایر ماشین‌های هوای فشرده تولید می‌کنند، بنابراین برای استفاده مداوم طولانی‌مدت ایده‌آل نیستند. برای بسیاری از مشاغل ساختمانی، این یک مشکل نیست، اما ممکن است برای ماشین آلات سنگین تر انتخاب مناسبی نباشد.

کمپرسور باد 30 بار اطلس کوپکو

کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار اسکرول

سومین نوع اصلی کمپرسور با جابجایی مثبت، کمپرسور اسکرول است. این ماشین ها از دو قسمت دایره ای استفاده می کنند که یکی ثابت می ماند و دیگری که داخل آن می چرخد تا هوا را فشرده کند. این طراحی منجر به قطعات متحرک کمتر و کاهش لرزش می شود که منجر به بهبود طول عمر کمپرسور می شود.

کمپرسورهای اسکرول تمیزترین هوا را طبق استانداردهای ISO تولید می کنند. در نتیجه، مشاغل ساختمانی یا شرکت هایی که باید استانداردهای زیست محیطی بالاتری را رعایت کنند ممکن است بخواهند از این ماشین ها استفاده کنند. آنها همچنین همه کاره هستند و در سطوح شدت مختلف کار می کنند.

کمپرسورهای اسکرول در حالی که کم صدا هستند و نگهداری آسانی دارند، بیشترین توان را تولید نمی کنند. ابزارها و ماشین‌آلات سنگین ممکن است به نوع متفاوتی از کمپرسور نیاز داشته باشند، اما کاربردهای کوچک تر برای آنها ایده‌آل است.

کمپرسور هوای گریز از مرکز

برخلاف سه کمپرسور قبلی این لیست، کمپرسورهای گریز از مرکز دینامیک هستند. این بدان معناست که آنها به جای استفاده از یک ذخیره بسته از هوا، هوا را از بیرون جذب می کنند. در یک ماشین گریز از مرکز، این اتفاق به لطف روتوری به نام پروانه که در داخل یک سیلندر می چرخد و هوا را به داخل می کشد، اتفاق می افتد.

برخی از ماشین های گریز از مرکز از چند مرحله برای افزایش فشار استفاده می کنند و قدرت بیشتری را ارائه می دهند. کمپرسورهای چند مرحله ای می توانند اسب بخار قابل توجهی را ارائه دهند و آنها را برای تامین انرژی تجهیزات سنگین تر ایده آل کند. مانند کمپرسورهای اسکرو دوار، این ماشین ها نیز می توانند به طور مداوم کار کنند و برای کارهای طولانی تر مناسب می باشند.

کمپرسور باد 40 بار فینی fini

کمپرسورهای گریز از مرکز نیز در مقایسه با جایگزین های مشابه مقرون به صرفه هستند. با این حال، اتکای آنها به قطعات با حرکت سریع آنها را مستعد مشکلاتی مانند توقف یا از کار افتادگی می کند.

 

کمپرسورهای فشار قوی محوری

کمپرسورهای محوری نوع دیگری از ماشین های دینامیک هستند. به جای استفاده از پروانه، این مدل از ردیف هایی از پره های فن در یک شفت استفاده می کند. با عبور هوا از هر ردیف، سرعت آن به تدریج افزایش می یابد و منجر به فشار بیشتر می شود.

کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار معمولاً کوچکتر و سبکتر از همتایان گریز از مرکز خود هستند و با سرعتهای بالاتر کار می کنند. این موضوع به آنها اجازه می دهد تا نرخ جریان ثابتی را در حجم های بالا ارائه دهند، اما اغلب با فشار کمتری نسبت به جایگزین ها. به دلیل قوام و کارایی انرژی، اغلب آنها را در کاربردهای پمپاژ پیدا خواهید کرد.

کمپرسورهای محوری بخش کلیدی طراحی موتور جت هستند، اما در ساخت و ساز، آنها را در پمپاژ یا تولید برق خواهید یافت. با این حال، به طور کلی، به دلیل هزینه های بالای آنها، این موارد در کارخانه های ساخت و ساز نادرتر هستند.

کمپرسور 50 بار پت شانگ ایر shangair

کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار روغنی

 

روش دیگر برای تقسیم انواع کمپرسورهای باد روغن کاری آنهاست که به دو دسته روغنی و بدون روغن تقسیم می شود. کمپرسورهای روغنی، همانطور که از نامشان پیداست، دارای روانکاری در کارکرد داخلی خود هستند. به طور خاص، آنها دارای محفظه فشرده سازی بسته و روغن کاری شده هستند.

کمپرسورهای اسکرو و کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار اغلب دارای مدل های روغنی هستند. وجود دائمی روانکاری به این معنی است که کمپرسورهای روغنی اغلب دوام بیشتری دارند. با این حال، آنها همچنین در معرض خطر نشت روغن روانکاری هستند که به طور بالقوه هوای فشرده را آلوده می کنند.

در برخی صنایع به هوای بدون روغن نیاز است، بنابراین شرکت هایی که از استانداردهای پاکیزگی و ایمنی بالاتری پیروی می کنند باید از کمپرسورهای روغنی پرهیز کنند. با این حال، برای اکثر تجهیزات ساخت و ساز کم مصرف، این کمپرسورها یک انتخاب ایمن و مقرون به صرفه هستند.

کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار بدون روغن

در مقابل، کمپرسورهای هوای بدون روغن، روغنی در محفظه تراکم ندارند. در عوض، آنها دارای روغنکاری جایگزین داخلی و ماندگار بر روی قطعات متحرک خود هستند. در نتیجه، اینها می توانند هوا را بدون هیچ گونه اثری از روغن بالقوه خطرناک تولید کنند.

کمپرسورهای گریز از مرکز معمولاً بدون روغن هستند و برخی از کمپرسورهای اسکرو و پیستونی بدون روغن نیز وجود دارند. این نوع کمپرسورها می‌توانند گران‌تر باشند، اما هوای پاک‌تری تولید می‌کنند و اغلب در دماها و سطوح صدای پایین‌تر کار می‌کنند. این مزایا آنها را برای ساخت و ساز در مناطق شلوغ یا کارگاه های سازگار با محیط زیست ایده آل می کند. کمپرسورهای بدون روغن نیز برای کار مداوم مناسب تر هستند زیرا نیاز به نگهداری کمتری دارند. با گذشت زمان، هر چند، ممکن است به کار اضافی برای ماندگاری طولانی نیاز داشته باشند.

کمپرسور فشار قوی کایشن kaishan

انتخاب نوع مناسب کمپرسور هوای فشرده 40 بار و 30 بار

مانند هر ابزار دیگری در ساخت و ساز، کارایی کمپرسور هوای فشار قوی به تطبیق نوع مناسب ماشین با کار بستگی دارد. انتخاب درست می تواند هزینه های یک پروژه را کاهش دهد، در حالی که عدم تطابق ممکن است هزینه های غیر ضروری و تاخیر را به همراه داشته باشد.

درک انواع مختلف کمپرسورها کلید انتخاب درست است. وقتی می‌دانید گزینه‌های شما چیست، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید که منجر به نتایج بهتر و پروژه‌های موفق‌تر می‌شود.

برای اخذ مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید انواع کمپرسورهای 30 بار ، 40 بار ، 50 بار ، کمپرسور پت ، کمپرسورهای اسکرو و پیستونی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *