پرش به محتوا

هاپر درایر یا خشک کن مواد پلاستیکی

اگر چیزی در مورد پردازش محصولات پلاستیکی بدانید ، در جریان هستید که با مواد اولیه پلاستیکی یا رزین شروع می شود. انواع مختلفی از رزین های پلاستیکی وجود دارد که طیف وسیعی از ویژگی های فیزیکی و شیمیایی مختلف را ارائه می دهند.

این تفاوت در ویژگی ها، هر رزین را منحصر به فرد می کند. محیط و تغییرات فصلی نیز نقش متفاوتی در رفتار رزین از مکانی به مکان دیگر یا فصلی به فصل دیگر ایفا می کند.

هاپر درایر یا خشک کن مواد پلاستیکی

آیا پلاستیک ها دارای رطوبت هستند؟

 

باور کنید یا نه، برخی از رزین های پلاستیکی برای استفاده در دستگاه های تزریق پلاستیک در واقع دارای رطوبت هستند. نه فقط در بیرون، بلکه در اعماق سطح مولکولی. برخی از رزین‌های پلاستیکی در واقع دارای قطبیت هستند که مولکول‌های آب را که در سطح مولکولی با پلیمر پیوند می‌خورند، جذب می‌کنند. این رزین ها به عنوان رزین های هیگروسکوپی شناخته می شوند.

رزین‌های پلاستیکی که رطوبت را جذب نمی‌کنند – یا اساساً فقط روی سطح دارای رطوبت هستند – رزین‌های غیر رطوبت‌سنجی نامیده می‌شوند.

حتی مقادیر کمی از رطوبت در رزین های رطوبت سنجی، که فقط با ابزار قابل تشخیص است، می تواند منجر به مشکلات کیفی در هنگام قالب گیری رزین های پلاستیکی شود.

 

مشکلات رطوبت در مواد اولیه پلاستیک عبارتند از:

 

مشکلات ظاهری: پلاستیک هایی که باید شفاف باشند کدر به نظر می رسند یا دارای رگه های مات هستند.

مشکلات استحکام یا عملکرد: یک مثال شامل پلی اتیلن ترفتالات (PET)، پلاستیکی است که به طور گسترده برای بطری های آب استفاده می شود. اگر رزین PET قبل از قالب‌گیری در بطری‌ها کاملاً خشک شود، بطری‌ها می‌توانند دارای دیواره بسیار نازک و در عین حال بسیار قوی و مقاوم در برابر نشت باشند. اگر نه، آنها به راحتی شکسته یا نشت می کنند.

 

نحوه خشک کردن رزین پلاستیکی

هاپر درایر یا خشک کن مواد پلاستیکی هوای گرم

خشک‌کن‌های هوای گرم، هوا را از محیط اطراف بیرون می‌کشند، آن را با المنت گرمایشی گرم می‌کنند و سپس آن را از یک قیف پر از رزین پلاستیکی عبور می‌دهند. هوای گرم رطوبت را از گلوله های رزین گرفته و رطوبت را از قیف خارج می کند. خشک‌کن‌های هوای گرم معمولاً فقط برای مواد غیر رطوبت‌سنجی استفاده می‌شوند که رطوبت را فقط روی سطح جمع‌آوری می‌کنند… مانند شبنم روی شیشه جلوی شما یا قطرات آب روی یک کت بارانی.

برای خشک کردن رزین های رطوبت سنجی که آب را در سطح مولکولی متصل می کنند، احتمالاً خشک کن هوای گرم کافی نخواهد بود.

 

در خشک کن های ما، خشک کن به شکل یک چرخ دائما در حال چرخش در می آید. یک حلقه بسته از هوا از خشک کن حرکت می کند، از طریق قیف برای جمع آوری رطوبت، سپس از طریق چرخ خشک کن، که رطوبت را حذف می کند، جریان هوا را خشک و آماده برای گردش مجدد می کند.

چرخ به طور مداوم می چرخد به طوری که، در حالی که یک قسمت از آن رطوبت را از هوای فرآیند خارج می کند، بخش دیگری گرم می شود (یا بازسازی می شود) تا آن رطوبت از ماده خشک کن حذف شود. بنابراین، چرخ خشک کن مانند نوعی اسفنج عمل می کند و دائماً آب را جذب می کند و سپس از طریق بازسازی از شر آن خلاص می شود.

یک خشک کن چرخه بسته جریان هوایی را فراهم می کند که دارای رطوبت بسیار کم است، بنابراین عملکرد خشک کردن بسیار بهتر و ثابت تری را برای رزین های رطوبت سنجی که به سختی خشک می شوند – صرف نظر از مکان یا فصل، ارائه می دهد.

هاپر درایر

فرآیند خشک کردن با هاپر درایر یا خشک کن مواد پلاستیکی

همانطور که مواد از طریق قیف به سمت بالا جریان می یابد، هوا قبل از گردش از قیف به مدار هوای برگشت، آب را جذب می کند، جایی که خنک می شود و از چرخه خشک کن عبور می کند، جایی که رطوبت خود را از دست می دهد. یک مدار جداگانه هوای محیط را گرم می کند و آن را از چرخ عبور می دهد تا ماده خشک را دوباره تولید کند.

هنگامی که رزین پلاستیکی به درستی خشک شد، می توان آن را قالب گیری کرد یا به قطعات باکیفیت اکسترود کرد.

خشک کن هاپر درایر کم مصرف SEHD را می توان برای خشک کردن اکثر مواد غیر رطوبت سنجی مانند PS، PP، ABS و غیره استفاده کرد. حداکثر دمای خشک کردن می تواند به 160 درجه سانتیگراد برسد. دمای یکنواخت قیف با تلفات حرارتی کمتر علاوه بر این، اجزای متعددی به عنوان گزینه‌هایی در دسترس هستند که می‌توانند هوای گرم را بازیافت کنند و ناخالصی‌های آهن موجود در مواد را فیلتر کنند، که همچنین می‌توانند با پایه کف روی زمین نصب شوند.

مزایای هاپر درایر یا خشک کن مواد پلاستیکی

طراحی ساختار خود دمنده تفاوت بین دمای هوای ورودی و دمای هیتر را کاهش می دهد تا دمای هوای ورودی پایدار را تضمین کند.

برای افزایش طول عمر دمنده از دمنده عایق حرارت استفاده کنید.

مخزن گرمایش از ساختار عایق دو لایه استفاده می کند که نه تنها می تواند مصرف برق را کاهش دهد بلکه می تواند از دمای بیش از حد محیط جلوگیری کند.

تمام سطوح تماس با مواد از فولاد ضد زنگ برای از بین بردن آلودگی مواد ساخته شده است.

مجهز به پایه مغناطیسی هستند.

تمام سری ها مجهز به محافظ دما هستند.

با عملکرد گرمای بیش از حد، هنگامی که دمای خشک کردن از مقدار انحراف تنظیم شده بیشتر شود، منبع تغذیه اصلی به طور خودکار قطع می شود.

تمام سری ها به صورت استاندارد مجهز به تایمر یک هفته ای و عملکرد متناوب هستند.

تمامی سری ها مجهز به کنترل میکرو کامپیوتر و رابط ارتباطی هستند.

حداکثر دمای خشک کردن می تواند به 160 درجه سانتیگراد برسد.

در مقایسه با آزمایش خشک کن قیف استاندارد SHD، اثر خشک کردن SEHD به طور متوسط 60٪ افزایش یافت، در حالی که مصرف برق 40٪ کاهش یافت.

خشک کن مواد پلاستیکی

تفاوت هاپر درایر یا خشک کن مواد پلاستیکی و رطوبت گیر

خشک کن هاپر برای خشک کردن مواد پلاستیکی استفاده می شود در حالی که رطوبت گیر برای جذب آب از هوا استفاده می شود.

خشک کن درایر باد با دمای بالا را به یک درام وارد می کند که سپس توسط یک فن می چرخد.

هاپر درایر ابزاری برای جذب رطوبت از مواد پلاستیکی استفاده می شود.

امیدواریم این توضیح اولیه آموزشی باشد که به شما کمک کند تا اهمیت خشک کردن مناسب رزین قبل از پردازش را بهتر درک کنید، یا حداقل در مورد اینکه چرا فرآیند شما نیاز به خشک کن دارد یا ندارد.

هر کاربرد منحصربه‌فرد است – رزینی که هرگز در یک شهر نیازی به خشک شدن ندارد، در صورت استفاده در مکانی دیگر، ممکن است در تمام سال یا بخشی از سال نیاز به خشک کردن داشته باشد. اگر مطمئن نیستید که رزین شما نیاز به خشک شدن دارد، به اطلاعات تهیه‌کننده رزین (معمولاً روی برچسب ظرف رزین چاپ شده) مراجعه کنید. مثل همیشه، با کارشناسان ما تماس بگیرید و تمام سوالات خود را در مورد الزامات برنامه/فرآوری در اختیار داشته باشید تا مطمئن شوید که تجهیزات مناسب برای حفظ کیفیت قطعات تولید می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *