پرش به محتوا

دستگاه پلاستیک بادی

دستگاه پلاستیک بادی چیست؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بطری ها و گالن های بسته بندی انواع محصولات چگونه شکل خود را پیدا کرده است؟ آیا می دانید بطری که از آن آبمیوه می خورید چگونه ساخته شده است؟

بسیاری از اوقات این بطری های پلاستیکی، شیشه ها و سایر ظروف که کالاهای خود را در آنها بسته بندی می کنید، توسط یک فرآیند رایج به نام اکستروژن بلومولدینگ به وسیله دستگاه پلاستیک بادی ایجاد شده اند.

دستگاه پلاستیک بادی

پلاستیک بادی چیست؟

پلاستیک بادی ، اکستروژن بلومولدینگ یا EBM یک فرآیند تولیدی است که در آن مواد اولیه پلاستیکی ابتدا در اکسترودر ذوب می‌شوند و سپس به شکل یک لوله توخالی به نام پاریزون خارج می‌شوند. هاپر یا مخزن اکسترودر به نگه داشتن مواد خام در حال تولید کمک می کند و مارپیچ ها به مخلوط کردن مواد در داخل کمک می کنند.

رزین های معمولی مورد استفاده در فرآیند ماشین پلاستیک بادی عبارتند از:

پلی اتیلن سنگین HDPE

متریال پلی اتیلن سبک LDPE

پلی پروپیلن PP

پی وی سی PVC

پت PET

PETG

ماشین پلاستیک بادی

دستگاه پلاستیک بادی

بسیاری از بطری ها و گالن ها، چه تک لایه یا چند لایه، به وسیله دستگاه پلاستیک بادی یک یا چند لایه تولید می شوند.

در ادامه کمی عمیق‌تر به فرآیند و نحوه کار دستگاه تزریق پلاستیک بادی خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر، اجازه دهید برخی از تعاریف مهمی را که در مورد فرآیند پلاستیک بادی کاربرد دارند، مرور کنیم.

قالب دستگاه پلاستیک بادی

قالب مجموعه ای است که می تواند شامل یک یا چند حفره باشد.

قالب دستگاه پلاستیک بادی

حفره (کویته)

حفره یک سطح قالب گیری منفرد است که یک قطعه قالب گیری بادی ایجاد می کند. کاویتاسیون توسط مقدار محصول مورد نیاز و همچنین اندازه ظرف در حال قالب گیری انجام می شود.

پاریزون

پاریزون ها “لوله های پلاستیکی توخالی” هستند که از اکسترود کردن مواد مذاب از طریق دای هد یا کلگی دستگاه پلاستیک بادی تشکیل می شوند.

دای هد یا کلگی

بلوپین

بلوپین یک جزء ابزار است که به منظور دمیدن هوای فشرده به داخل قالب و پاریزون مذاب وارد می شود. نوک بلوپین نیز بسته به نوع فرآیند پلاستیک بادی که استفاده می‌شود، به شکل‌گیری دهانه توسط نیروی هوای فشرده یا نیروی فشرده‌سازی در برابر مواد (و پوشش گردنی قالب) کمک می‌کند.

خرید دستگاه پلاستیک بادی

فلاش یا پرت

فلاش یا پرت مواد اضافی است که از قالب خارج می شود.

دستگاه پلاستیک بادی چگونه کار می کند؟

نحوه کار دستگاه تزریق پلاستیک بادی را می توان به 5 مرحله تقسیم کرد.

برای تولید تعداد زیادی بطری و دبه های تک لایه یا چند لایه که محصولات خود را در آنها بسته بندی می کنید یا حتی هر روز استفاده می کنید، این فرآیند ابتدا با گلوله های پلاستیکی که قبلاً ذکر کردیم شروع می شود.

فرآیند اکستروژن بلومولدینگ به 5 مرحله تقسیم شد

اکسترودر هر گلوله پلاستیکی را با کمک یک مخزن گرم شده و نیروی خالص به یک ماده مذاب تبدیل می کند. هم دما (از حرارت اصطکاکی و خارجی استفاده می شود) و هم فشار، پلاستیک را ذوب می کند.

دای هد چند پاریزون

سپس مواد از طریق ابزار اکستروژن برای ایجاد یک پاریزون منتقل می شود.

به منظور قالب گرفتن، پاریزون در قالب خنک شده با آب بسته می شود.

در مرحله بعد، هوای فشرده به داخل پاریزون یا روده دمیده می شود. این هوای دمیده شده، پاریزون را به شکل دقیق حفره قالب باد می کند، در نتیجه یک بطری، ظرف یا بخشی توخالی تشکیل می دهد. اگر تا به حال دمیدن شیشه را دیده اید، بسیار شبیه آن است.

بعد از خنک شدن کافی پلاستیک، قالب باز شده و قطعه یا محصول خارج می شود.

قیمت دستگاه پلاستیک بادی

انواع دستگاه های پلاستیک بادی

دستگاه تزریقی بادی

دستگاه تزریقی بادی، در طول فرآیند از یک پین یا میله هسته ای استفاده می شود. ابتدا یک پاریزون به داخل حفره قالب وارد شده در اطراف میله تزریق می شود. پاریزونی که تشکیل می شود شبیه لوله آزمایش است. میله هسته ای پاریزون را به دستگاه قالب دمنده منتقل می کند که در آن هوای فشرده شکل نهایی بطری را ایجاد می کند. سپس میله محصول نهایی را از دستگاه منتقل و اکسترود می کند.

دستگاه پلاستیک بادی

دستگاه پلاستیک بادی اکستروژن بلومولدینگ می تواند پیوسته یا متناوب باشد. در ماشین پلاستیک بادی پیوسته، یک پاریزون به طور مداوم به داخل قالب وارد می‌شود و هر فرم در حین شکل‌گیری با یک تیغه بریده می‌شود. ماشین پلاستیک بادی متناوب، هر پلاستیک جدید را هنگامی که سرد می‌شود از قالب فلزی خارج می‌کند و تنها پس از بیرون راندن پاریزون قبلی، پاریزون به داخل قالب وارد می‌شود.

قالب‌های پلاستیک بادی معمولاً بسیار ارزان‌تر از قالب‌های تزریقی بادی هستند و می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری تولید شوند. دستگاه های پلاستیک بادی برای اجراهای کوچکتر مناسب است. مزایا عبارتند از صرفه جویی در هزینه در ابزار و زمان تولید کوتاه تر در حالی که معایب معمولا شامل کنترل کمتر ضخامت دیوار و مقدار بیشتر مواد ضایعات است.

تولید گالن 4 لیتری

دستگاه پلاستیک بادی کششی

دستگاه تزریقی بادی کششی فرآیندهای تزریقی بادی و اکستروژن را با هم ترکیب می کند. پلاستیک ابتدا به یک پریفرم جامد قالب‌گیری می‌شود تا یک دهانه بطری ایجاد شود.

پس از سرد شدن پریفرم، به دستگاه پلاستیک بادی کششی وارد می شود. سپس پریفرم با استفاده از یک بخاری مادون قرمز دوباره گرم می شود و در بطری پلاستیکی با هوای فشرده دمیده می شود.

مزایای دستگاه پلاستیک بادی

  1. هزینه کمتر

در مقایسه با سایر دستگاه ها، دستگاه پلاستیک بادی فقط به هوای کم فشار نیاز دارد و نیازی به پریفرم ندارد که هزینه کل را ارزان تر می کند. به دلیل فشار پایین تر، هزینه های قالب و هزینه کمکی (کمپرسور… و غیره) در ماشین پلاستیک بادی در مقایسه با دستگاه بادی تزریقی کمتر است و هزینه ماشین آلات نیز پایین است.

خرید ماشین پلاستیک بادی

  1. تنوع محصولات

متداول بودن ماشین های پلاستیک بادی به مهندسان این امکان را داده است که سعی کنند محصولات و طرح های مختلفی را ایجاد کنند که منجر به چندین کاربرد جالب شد. فقط به ذکر چند مورد، محصولات ایجاد شده با استفاده از این فناوری مخازن سوخت، صندلی کودک، تخت پزشکی و اسباب بازی هستند.

  1. بهره وری و کیفیت بالا

فناوری اتوماسیون در تولید پلاستیک استفاده شده است. امکان چرخه تولید را فراهم کرده است که بسیار سریعتر برای افزایش قابلیت های تولید است. و به طور خودکار فلاش را بدون ضایعات بازیافت کنید. سپس بطری ها یا محصولات را به طور خودکار بررسی کنید تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

  1. انعطاف پذیری

دستگاه پلاستیک بادی می تواند انواع محصولات مورد استفاده در صنایع غذایی و آشامیدنی، پزشکی، تولیدی، دارویی و سایر صنایع را تولید کند. برای خانواده محصولات متنوع، تنها کافیست بخشی از قالب را برای به دست آوردن حجم های مختلف یا محصولات ظاهری متفاوت تغییر داد. برای اصلاح وزن یا ضخامت ، می توان از پاریزون کنترل استفاده کرد. نیازی به اصلاح قالب نیست. توانایی تولید محصولات برای کاربردهای متنوع این فرآیند را برای شرکت های بسته بندی بسیار سودمند می کند.

دستگاه بادی تولید گالن و بطری

قیمت و خرید دستگاه پلاستیک بادی

قیمت دستگاه پلاستیک بادی به نوع دستگاه و میزان تولید محصول آن بستگی دارد. یک دستگاه پلاستیک بادی 1 تا 4 لیتری هزینه کمتری نسبت به دستگاه های تزریقی بادی 20 لیتری دارد و به همین ترتیب دستگاه بادی 20 لیتری ارزان تر از ماشین آلات پلاستیک بادی 1000 تا 2000 لیتری می باشد.

از سایر عوامل تاثیر گذار در قیمت خرید دستگاه پلاستیک بادی می توان به تک استیشن و یا دو استیشن بودن دستگاه اشاره کرد. دستگاه پلاستیک بادی دو استیشن تولید بسیار بیشتری نسبت به دستگاه پلاستیک بادی تک استیشن دارد و به همین دلیل قیمت آن نیز بالاتر است ولی اگر راندمان و تیراژ تولید روزانه برای شما اهمیت دارد یک دستگاه دو استیشن برای شما مناسب تر است.

شما به چه نوع دستگاه پلاستیک بادی نیاز دارید؟

چه نوع فرآیند تولیدی برای پروژه بعدی شما مناسب است؟ مهندسان ما چندین دهه تجربه دارند و می دانند که چه نوع مواد و قالب برای شما مناسب است. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد طرح پلاستیکی جدید یا ایده محصول خود صحبت کنید و ما شما را از طریق فرآیند تولیدی که برای نیازهای پروژه شما بهترین است راهنمایی خواهیم کرد.

31 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه پلاستیک بادی»

  1. باعرض خسته نباشید ماشین اینجکشن بلومولدینگ برای تولید بطری 10 میل نیاز داریم.

    1. درود بر شما و خدا قوت ، لطفا از طریق شماره های تماس با دفتر تماس بگیرید و یا به صورت حضوری تشریف بیارید در خدمتیم. با سپاس

  2. درود. دستگاه پلاستیک بادی بلومولدینگ برای تولید پیپت پزشکی می خواستیم

  3. سلام دستگاه پلاستیک بادی برای تولید بشکه 60 لیتری پیشنهاد بدهید. ممنون

    1. درود بر شما لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

    1. درود بر شما بله موجوده لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

  4. سلام برای بازدید از دستگاه پلاستیک بادی و نحوه کار دستگاه بادی تزریقی امکانش هست به شرکت شما بیاییم؟

  5. سلام دستگاه پلاستیک بادی برای تولید دبه خیارشور معرفی بفرمایید

    1. درود بر شما بله موجوده لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

  6. سلام برای خرید دستگاه پلاستیک بادی 4 لیتر میخواستم حضورا به شرکتتون بیام

    1. درود بر شما بله امکانش هست لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

    1. درود بر شما بله لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *