پرش به محتوا

آسیاب و خردکن پلاستیک

فرآیند آسیاب و خردکن پلاستیک اساساً فرآیند بازیابی ضایعات پلاستیکی و رزین‌ها از هر فرآیند تولیدی را توصیف می‌کند. این فرآیندها برای مثال زمانی اتفاق می‌افتد که درب بطری‌ها و ظروف پلاستیکی ساخته می‌شوند. این می تواند شامل ضایعات محصول، رانرها و فلاشینگ ها باشد که در نتیجه فرآیندهای قالب گیری و اکسترود پلاستیکی که به طور طبیعی ضایعات تولید می کنند، ایجاد می شود. تصور کنید این نوع زباله ها در کارخانه های پلاستیکی در سرتاسر جهان تولید می شوند و شما می توانید بزرگی مشکل را ببینید. اما با خرد کردن مجدد پلاستیک، این محصول هدر رفته به سادگی آسیاب می شود و دوباره به فرآیند اضافه می شود. از آنجایی که مواد باز آسیابی پلاستیکی قبلاً یک بار گرم شده و قالب‌گیری شده‌اند، مانند مواد اولیه نیستند. بدان معنی است که خواص آنها از نظر فیزیکی، جریانی و شیمیایی کمی متفاوت است و در نتیجه نمی توان از آنها به طور کامل برای ساخت قطعات یا بطری های جدید استفاده کرد. اما ارزش آنها قابل توجه است، زیرا میزان زباله های پلاستیکی را کاهش می دهند.

آسیاب و خردکن پلاستیک

ضایعات پلاستیکی از کجا می آید؟

 

معمولاً دو منبع اصلی مواد وجود دارد. اولین مورد مربوط به قطعات رد شده است، مانند قطعاتی که توسط QC به دلیل ناتوانی در برآوردن نیازهای تولید رد شده اند. یک مثال می تواند درب بطری باشد که نشت کرده است. در حالی که این قطعات معمولاً معیوب در نظر گرفته می شوند و به عنوان ضایعات حاصل از فرآیند تولید به بیرون پرتاب می شوند، اکنون می توانند وارد حلقه تولید مجدد پلاستیک شوند، جایی که در دستگاه آسیاب و خردکن پلاستیک ، آسیاب می شوند و دوباره به خوراک مواد اضافه می شوند.

منبع دوم مواد باز آسیابی از فرآیند اکستروژن می‌آید، جایی که ضایعات پلاستیک‌های قالب‌گیری شده از دستگاه پلاستیک بادی باقی می‌مانند. زمانی که قالب آزاد می‌شود، می‌توان آن‌ها را جدا کرد و سپس به آسیاب فرستاد تا یک بار دیگر استفاده شوند.

 

آسیاب و خردکن پلاستیک

کراشر یا خردکن پلاستیک با سرعت بالا برای صنعت بازیافت ، قالب گیری تزریق پلاستیک و محیط زیست مناسب است. برای دانه بندی اشیاء مختلف مانند پلاستیک، قالب گیری تزریق پلاستیک، قالب گیری اکستروژن، ضایعات قالب گیری بادی یا رانرها بسیار مهم است.

خردکن پلاستیک

هنگامی که مواد پلاستیکی پردازش شد و می توان آن را با استفاده از فرآیند regrind بازیافت کرد. پلاستیک استفاده شده، ضایعات، تراشه ها و غیره به گرانولاتور وارد شده و دوباره آسیاب می شوند. بنابراین، آسیاب مجدد پلاستیک یک فرآیند مهم و مفید است. این فرآیند نقش بسزایی در کارایی صنعت فرآوری پلاستیک دارد. آسیاب کردن پلاستیک به نظر یک فرآیند ساده است، با این حال، تأثیر قابل توجهی بر جنبه های اقتصادی و تولیدی صنعت تولید پلاستیک می گذارد.

 

ریگرند یا بازآسیاب پلاستیک

هنگامی که پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد، پس از مدت زمان خاصی استفاده به ضایعات تبدیل می شود. به جای دور ریختن ضایعات پلاستیک، آن را به شکل گرانول یا پالت بازیافت می کنند تا دوباره در فرآیند تولید استفاده شود.

 

آسیاب های پلاستیکی مواد پلاستیکی مانند  ABS، استال، pe، PET، PP و غیره در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که مواد پلاستیکی قبل از پالت سازی یا دانه بندی در شرایط خوبی باشند، دامنه استفاده از دوباره آسیاب پلاستیکی بسیار زیاد است. اجازه دهید در مورد اینکه چرا استفاده مجدد از پلاستیک در صنایع تولید پلاستیک مهم است بحث کنیم.

آسیاب پلاستیک

اهمیت آسیاب و خردکن پلاستیک

 

ریگرند پلاستیکی مزایای زیر را برای تولید کنندگان پلاستیک و مشتریان آنها ارائه می دهد.

 

آسیاب پلاستیک باعث صرفه جویی در مواد اولیه می شود. بازیافت مواد باعث افزایش کاربرد مواد می شود. همانطور که رزین های بکر با سوزاندن سوخت های فسیلی تولید می شوند. پلاستیک Regrind نیاز به تولید رزین بکر را کاهش می دهد که در نهایت باعث افزایش دسترسی به سوخت های فسیلی می شود.

پلاستیک بازیافتی و استفاده مجدد هزینه کمتری نسبت به رزین های بکر دارد. در طول استفاده مجدد، ضایعات پلاستیکی با بخش کوچکی از رزین بکر مخلوط می شود تا خواص خود را بازیابد. هزینه دوباره آسیاب کردن کمتر از تولید رزین های بکر است. تقریباً، استفاده از 30 درصد مواد آسیاب پلاستیکی تقریباً 15 درصد از صرفه جویی در هزینه را ارائه می دهد.

بازیافت و استفاده مجدد از ضایعات پلاستیکی زباله‌های غیرقابل تجزیه زیستی را کاهش می‌دهد.

کاهش سوزاندن سوخت های فسیلی به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.

 

تمام این مزایای استفاده از آسیاب پلاستیکی تنها در صورتی قابل برداشت است که از آسیاب مجدد پلاستیکی با کیفیت بالا استفاده شود، اجازه دهید در مورد چگونگی انتخاب پلاستیک با کیفیت بالا برای آسیاب مجدد صحبت کنیم.

کراشر پلاستیک

فاکتورهایی که هنگام خرید آسیاب پلاستیک Regrind باید در نظر گرفت

 

خرید یک آسیاب پلاستیکی با کیفیت بالا می تواند چالش برانگیز باشد. مراحل زیر به شما در انتخاب صحیح کمک می کند.

 

سطح تخریب: پلاستیک به دلیل کاهش وزن مولکولی نیروی پیوند مولکولی خود را از دست می دهد. این تخریب باعث آسیب مجدد به پلاستیک می شود. بنابراین میزان آسیاب باید آزمایش شود.

 

در حین خرد کردن مجدد، ضایعات پلاستیک تخریب شده با مقدار محاسبه شده رزین های بکر مخلوط می شوند تا خواص پلاستیک را به دست آورند. بر اساس تخریب، مقدار و شدت رزین بکر در طول تولید مجدد متفاوت است. به طور کلی، 15 تا 30 درصد رزین بکر برای آسیاب مجدد استفاده می شود. در طول فرآیند، سطح تخریب اولیه و توانایی های بازسازی شده پلاستیک باید آزمایش شود.

 

اندازه گرانول: اندازه گرانول مهم است که در نظر گرفته شود زیرا در طول ذوب، اندازه گلوله بر نیازهای حرارتی و مدت زمان ذوب تاثیر می گذارد.

آلودگی خارجی: در حین ریگرند، آلودگی خارجی مشکل ساز است. اغلب آلاینده هایی مانند خاک، گرد و غبار، روغن و غیره در فرآیند دانه بندی دخالت می کنند. این امر منجر به کاهش کیفیت مواد باز آسیاب می شود. رطوبت یکی دیگر از مواردی است که باعث ایجاد حباب هوا در محصول می شود. برای اطمینان از کیفیت مجدد، آلودگی خارجی باید تا حد امکان کمتر باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *